Има једна ораница у сремском селу Вашица. Ту код Шида узгаја се и пакује цвеће произведено у Србији. Заливају га из срца „фарме”, водом која стиже са дубине од 100 метара. Ранункулус, анемона, чудесни божур, матиола, делфинијум, лизијантус, кампанула и зевалице, то је асортиман који сваког дана пажљиво негује, бира и нуди Кристина Зарић, власница фирме „Пипино цвеће”, која је за наш празнични број отворила врата своје баште.
– Наша ораница даје најбоље цвеће и трудимо се да пратимо светске трендове када је реч о производњи и понуди, врстама и бојама. „Пипино цвеће” проистекло је из идеје једног дизајнера и једног инжењера пољопривреде. Преданим радом дошли смо до ове тачке и када нас питају шта радимо, кажемо да производимо и продајемо свеже резано цвеће, уз иновације и много љубави – почиње причу наша саговорница.
Како су почели?
Тако што су, каже, схватили да на нашем тржишту недостаје цвеће које је по „нашој” мери, да је другачије, са добрим дизајном и што је најважније свеже убрано. Тако је настало „Пипино цвеће”. Подигли су модеран засад резаног цвећа, искористили све што им лепа Србија пружа – плодну земљу, чисту воду и много сунчаних сати.
– Наша фарма није само место за производњу цвећа, то је место за дружење, учење, лепе и шарене тренутке. Ми водимо рачуна о самоодрживој пољопривреди. Скупљамо кишницу којом заливамо цвеће, хранимо животиње које нам после дају ђубриво и служимо органско поврће за ужину после посла – каже Зарићева.
Куповина са сврхом за одржива социјална предузећа
На питање имају ли конкуренцију, кажу да је увек има и да је добродошла, јер је конкуренција најбољи мотив за развој посла, „тера вас да будете бољи, иновативнији и бржи сваког дана”.
– Производимо осам врста сезонског цвећа. Наша сезона траје од фебруара до новембра и трудимо се да пружимо што шири асортиман сродног цвећа. Направили смо тржишни портфолио производа од традиционалних врста цвећа до неких иновативних које су врло популарни како у Европи тако и у свету. Трудимо се да сваке године донесемо нешто ново у Србију. Фокусирани смо на купце којима је основни бизнис цвеће, а у то спадају цвећаре, декоратери, ивент агенције, самостални флористи – прича наша саговорница.
На питање да ли је оваква производња исплатива, одговара да је свака производња исплатива онолико колико је неко успешан у њој.
– Да је лако бити профитабилан – није, поготово у пољопривреди, где на много фактора не можете да утичете и уопште не зависе од вас. Мислим на временске услове – температуру, влажност, ветрове, падавине – каже наша саговорница.
„Пипино цвеће” је производњу покренуло из сопствених средстава и нису користили фондове, мада, како кажу, тренутно припремају један велики пројекат у сарадњи са фондовима. Производња цвећа сада се обавља на три хектара плодне сремске земље и то покрива око 60 одсто потражње за њиховим резаним цвећем. Како каже Зарићева, увек постоји могућност проширења, али су као компанија врло опрезни јер им је у фокусу квалитет цвећа које испоручују тако да им је опредељење да више раде на квалитету него на обиму производње.
– Нећемо се, дакле, у скорије време проширивати. Србија има потенцијал у овој производњи, али за сада уопште није препозната на мапи Европе као произвођач цвећа. Једноставно, примарна пољопривредна производња у Србији је великог капацитета и доминанта је у односу на цвећарство – каже наша саговорница.
Уз то се неминовно намеће питање исплативости.
У овој фирми кажу да на цену пре свега утиче сам квалитет цвета који тренутно беру. Трендови се мењају као и у свему другом, а цвеће чак спада и у луксузни део тржишта, па сама мода цвећа прати „моду” и тренутне актуелне ствари, како са облачењем и аксесоаром, тако и са цвећем. Па шта воле наши купци? Зарићева каже да наше тржиште обожава лизијантус, а није ни чудо с обзиром на његову савршеност.
– Има невероватну палету боја и облика у оквиру саме врсте. Врло је захвалан за одржавање после бербе и има велику искористивост самог цвета. Са друге стране, сматрам да је делфинијум неправедно запостављен. Наши цвећари га не користе довољно, а цвет је савршен и тако „премијум” – каже власница „Пипиног цвећа”.
Извор: Политика
Фото: https://pipinocvece.rs/