Цене трактора и прикључне механизације су увек велики издтак за сваког пољорипвредника, а опет неопходно оруђе за рад на њиви. Да би вам механизација што дуже потрајала неопходно је правилно одржавање и чување, посебно током зиме, кад се она не користи. То што сте паркирали трактор испод настрешице и делимично га заштитили од кише и снега није довољно. Правилно чување механизације и прикљичних машина током зиме не само да ћете продужи њихов век трајања, већ ћете смањити и редовне трошкове одржавања.

Дужи век трајања

Правилна пракса укључује темељно чишћење, најбоље је под јаким млазом воде како би се очистили остаци пљавштине и блата са свих делова. Након тога следи сушење компримованим ваздухом, а улагање у компресор и уређај за прање је свакако мања инвестиција него поправака. Зимски услови, попут влаге, снега и леда, могу проузроковати појаву рђу на металним деловима. Правилно складиштење у сувом и заштићеном простору смањује ризик од оштећења. Најбоље је да трактори и прикључне машине буду склоњени у гаражу или шупу где ће бити заштићени од директоног утицаја временских услова. Уколико немате услове покрите их церадом која пропушта ваздух како би се спречила кондензација.

Илустрација: Пољопривредна механизација велика инвестиција за сваког пољопривредника, зато је требва чувати

Пре самог паркирања трактора у гаражу осим прања неопходно је урадити барем основни сервис, заменити похабавне делове, проверити стање гума, сипати антифриз… Хладноћа може узроковати згушњавање уља, оштећење батерија и смрзавање горива, зато је замена уља неопходна као и сипање антифриза. Дуго стајање на хладним и влажним површинама може довести до оштећења и деформације гума. Препорука је да се возило подигне на дрвене даске како би се смањило оптерећење на гуме што их чува их од пропадања. Не заборавите на подмазивање, а ако  немате при руци  мазалице може да вам послужи већи шприц и дебља игла како бисте лакше дошли до оних мање приступачних делова механизације. Детаљно чишћење и отклањање свих прљавштина неопходно и због делова од полимера и пластике који постају крути и пуцају, боја временом бледи и мења своју структуру, док гуме брже пропадају уколико остане накупљена земља на њима преко зиме.

Када је у питању чишћење и сервисирање мотора, препорука је да то уради стручно лице, мада се већина пољопривредника добро извештила и знају како да правилно очисте мотор. Осим детаљног чишћења самог мотора треба очистити и систем за хлађење, проверити тачку мржњења расхладне течности, прегледати у каквом је стању пумпа, ремонтовати постојећу или набавити нову уколико је то потребно. Посебно обратите пажњу на гумене цеви и црева које могу испуцати од сунца и накупљене прљавштине, те их замените ако су се похабала. Хидрауличне течности се досипају до зимског максимума да би се смањила количина ваздуха, а самим тим и кондензација воде услед промена температуре.

Ево на шта још треба да обратите пажњу приликом припреме механизације за зиму, а што често многима промакне.

Преглед делова – Проверите завртње, лежајеве, ремене и системе за хлађење да ли имају знакове оштећења или хабања, те их замените ако је то потребно.

Замена уља и филтера – Старо уље може садржати нечистоће које доприносе корозији у мотору током дужег стајања, зато је препорука да старо извадите и сипате ново.

 Гориво – Допуните резервоар до максимума да бисте спречили стварање кондензације унутар њега. Додајте адитиве ако користите дизел, како би се спречило згушњавање услед ниских температура.

Контрола акумулатора – Проверите ниво електролита и напуните акумулатор. Ако је могуће, чувајте га на сувом и топлом месту и повременим пуњењем га одржавајте у исправном стању. Ако се трактор до пролећа неће користити, искључите акумулатор или га потпуно уклоните.

Каблови и прикључци – Проверите стање електричних каблова и веза, очистите и заштитите прикључке од корозије.

Илустрација: Добро очистиче прскалице од остатака пестицида, али водите рачуна да не остане вода у цревима

На сличан начин се одржавају и комбајни код којих посебно треба обратити пажњу на остатке семена и сламе, па све темељно очистити. Плугове и додатну опрему добро очистите и премажите машћу за механизацију како би се спречила корозија током зимског мировања, а услед повећане влажности, чак и ако их чувате у затвореном простору. Посебно обратите пажњу на прскалице, растураче и депозиторе минералних ђубрива и средстава за заштиту као и сејалице. Темељно их очистите и уклоните остаке који су најчешће врло корозивни или отровни. Не треба заборавити да прскалице кад се оперу и потпуно испразне у свом систему црева могу задржати мању количину воде која, уколико се смрзне, може оштетити црево. Зато се препоручује да се после прања и испирања у резервоар сипа концентрат антифриза и пусти да циркулише по читавом систему. На тај начин ће се уместо воде у цревима евентуално задржати антифриз који је отпоран на мраз и ниске температуре.

Иако трактор нећете користит током зиме препорука је да га повремено проверавате и упалите како бисте се уверили да је све у реду или на време уочили евентуална оштећења и проблеме. Уколико сте механизацију квалитетно припремили за зиму биће у добром стању и спремна за рад кад почну пролећни радови у пољу.

Извор: Агробизнис магазин

sr_RSSerbian
Close

Cart

Нема производа у корпи.