Београд – Пољопривредници у Србији од сада могу да осигурају усеве и плодове од своје куће или са њиве, користећи само мобилни телефон. Ову могућност увела је осигуравајућа кућа Генерали Осигурање Србија у сарадњи са Институтом БиоСенс нудећи по први пут на нашем тржишту дигиталну полису за осигурање у пољопривреди.
Произвођачи који желе на овај начин да заштите своје њиве, воћњаке и засаде сада не морају да одлазе у пословницу и да прикупљају потребну документацију. Целокупну процедуру, укључујући и потписивање полисе, тј. уговарање осигурања обављају путем апликације за андроид или iPhone
Веселин Даниловац, члан Извршног одбора Генерали Осигурања Србија, овим поводом је изјавио: „Генерали Осигурање већ 20 година прати потребе пољопривреде и унапређује процесе и производе осигурања у овој области. Од 2017, када смо почели сарадњу са Институтом БиоСенс, у процесе продаје и процене штета увели смо податке са сателита, радара, сензора. Након прошлогодишњег катастрофалног невремена у Војводини одлучили смо да нађемо начин да допремо до свих пољопривредника и дамо им могућност да се осигурају на једноставан начин. Пољопривредни произвођач без обзира на то којом врстом пољопривреде се бави, најчешће не жели да напушта имање, да троши новац и време како би испуњавао сложене процедуре. Увођењем дигиталне агро полисе ми смо му омогућили да до осигурања дође на један клик, у време и на месту које њему највише одговара.“
Дигитална агро полиса први пут у региону користи вештачку интелигенцију у процесу уговарања осигурања усева и плодова и решавања штета. Апликација нуди осигурање од града, пожара и удара грома, а корисник може да одабере једну од 15 понуђених култура које се, најчешће гаје на простору Србије. У апликацији дефинише величину засада који осигурава, а путем катастра или ГПС координата лоцира се парцела на коју се осигурање односи.
Корисник у апликацији може да види висину премије и осигуране суме пре него што прихвати одабрано осигурање.
„Наша компанија омогућава пољопривредним произвођачима да коришћењем мобилне апликације на брз и једноставан начин уговоре осигурање својих усева и плодова. Дигитална агро полиса је доступна пољопривредницима 24 сата, свих 365 дана у години. Апликација је лака за коришћење, интуитивна и сваки корисник је може бесплатно скинути са Гоогле Плаy-а односно Аппле Сторе-а. Читав процес се завршава за свега неколико минута. Плаћање премије је исто као код класичног уговарања, у агро року (по скидању усева). За полисе уговорене преко апликације Генерали ће корисницима обезбедити сву потребну документацију за остваривање права на субвенције“, каже Немања Бељански, директор Дирекције за технику осигурања Генерали Осигурања Србија.
У нашој земљи око 500.000 домаћинстава живи од пољопривреде. Осигурањем од природних непогода у Србији је покривено око 12% засађених површина, што је знатно мање него у упоредивим земљама у региону. За осигурање усева и плодова држава Србија обезбедила је субвенције које се у различитим регионима крећу од 40 до 70% премије осигурања.
„Вишегодишње партнерство са компанијом Генерали Осигурање Србија помогло је Институту БиоСенс да се афирмише у корпоративном свету као водећа истраживачко-развојна институција у домену дигиталне пољопривреде. Иновативна решења која смо заједнички развили представљају пионирске подухвате који на велика врата уводе вештачку интелигенцију и најсавременије дигиталне технологије у свет осигурања у пољопривреди.“, истакао је професор Владимир Црнојевић, директор Института БиоСенс.
ГЕНЕРАЛИ ОСИГУРАЊЕ СРБИЈА
Генерали Осигурање Србија је друга највећа осигуравајућа компанија на домаћем тржишту осигурања и лидер у животном и здравственом и осигурању. Члан је Генерали групе, једне од највећих глобалних компанија у области осигурања и управљања имовином. Основана 1831. године, Генерали група данас је присутна у преко 50 земаља света, са укупним приходом од премије који је у 2023. години износио 82,5 милијарди евра. Са скоро 72.000 запослених и шездесет једним милионом клијената, Генерали група заузима водећу позицију у Европи и све је присутнија у Азији и Латинској Америци. У срцу Генералијеве стратегије је посвећеност доживотном партнерству са клијентима кроз понуду иновативних и персонализованих решења, корисничко искуство које је најбоље у класи и дигитализоване могућности глобалне дистрибуције. Одрживост је дубоко усађена у све стратешке одлуке Групе, са циљем стварања вредности за све заинтересоване стране и грађење поштенијег и отпорнијег друштва.
Извор и Фото: Генерали Србија