Почетком марта у Лос Анђелесу одржана је 96. додела награда Оскар у чувеном Долби театру у Холивуду. Трећу годину заредом холивудске звезде су пијуцкале ружичасти шампањац “Fler d’Miraval” (цвет Миравала) који производи Бред Пит на имању Шато Миравал у Прованси. Да, то је оно чувено имање око кога се спорио са бившом женом Анђелином Џоли. У сенци њихове свађе која је епилог добила на суду остале су мање познате чињенице како је некадашњи пар уопште почео да се бави производњом вина и зашто Пит баш у овоме види своју будућност. Али, пре тога потребно је да се вратимо мало у прошлост.
У потрази за мирном оазом за себе и своју бројну децу чувени глумачки пар је 2009. пронашао на имање Шато Миравал на југу Француске. Поред луксузне куће налик на дворац имање се простирe на 148 хектара земље од који је 60 хектара било под виновом лозом. Како се тада писало за имање су издвојили 27 милиона долара. У почетку су винограде изнајмљивали породици винара који су овим послом бавили већ седам генерација, да би 2012. на предлог пријатеља ушли у заједнички бизнис са чувеном винаријом чији је власник Франсоа Перин из оближњег Бокастела.
-Имање покрива читаву долину, са 60 хектара старе винове лозе на надморској висини од 350 м. Тероар, свежина која долази са надморске висине и експозиција винове лозе су невероватни. За нас као винаре, то је дивна прилика да радимо са грожђем које добро познајемо, у окружењу где је најважнија тежња ка квалитету – рекао је једном приликом Перин објашњавајући зашто је ушао у бизнис са познатим парим.
Илустрација: Франсоа Перин је испричао како је ушао у посао са Бред Питом и Анђелином Џоли/ ФОТО: Printscreen Youtube Elicité
Најсавременија опрема
У винограду је било различитих сорти белог и црног грожђа, а чувени холивудски пар је у посао са жељом да направе и тржишту понуде најквалитетније вино из Провансе.
Не жалећи пара Пит је винарију опремио најсавременијом опремом и резервоарима од нерђајућег челика, а глумачки пар је осмислио и етику за флаше. У извору асортимана вина слушали су савете искусног Перина, па су се на тржишту најпре појавиле мање количине црног, белог а потом и, сада већ чувеног ружичастог шампањаца, који је по својој ароми и укусу јединствен у свету. Начин прављења Fler d’Miraval је строго чувана тајна, али се зна да садржи 75 одсто шардонеа и 25 одсто пино ноара.
У питању је отмени, ружичасти шампањац јединственог укуса и мириса достојан непца најбогатијих и најпробирљивијих купаца. Ово елегантно и отмено вино кошта између 300 и 400 евра по флаши. Одушевљен успехом Пит је одлучио да се у потпуности окрене производњи ружичастог шампањца из два разлога. Прво, понуда на тржишту је била врло оскуда па је видео добру прилику за зараду, друго већ је у свом винограду имао све што му је потребно за производњу овог пенушавог вина.
– Шампањац је за мене синоним славља, квалитета, престижа и луксуза. Али розе шампањац је још увек релативно непознат. Подржан нашим успехом са Миравалом у Прованси, желео сам да покушамо да створимо бренд који дефинише розе шампањац, фокусирајући све наше напоре само на ову једнствену боју – рекао је једном приликом Бред Пит.
У посао је поред Перина укључио још једног чувеног винара из Провансе и заједнички су направили пенушаво вино по имену Petite Fleure. За разлику од Fler d’Miraval нови шампањац је, према речима познавалаца вина, мање претенциозан, лепршавији је и разигранији, a цена му је значајно мања и продаје се за 100 евра по флаши. Међутим, то не значи да може баш свако да га купи и пије зато што се производи у ограниченој серији од само 20.000 боца годишње.
Осим у саму производњу вина Пит је уложио огроман новац у реновирање подрума које је трајало пуних пет година, али и стварање Куће шампањца. И таман кад су се његови обожаваоци широм света понадали ће моћи да обиђу винарију и можда купе неки сувенир везан за чувеног глумца, стигло је обавештења да ће винарија бити затворена за посетиоце, а приступ ће имати само одабрани.
Реновирање подрума трајало пет година
Међу одабранима који су имали прилике да завире у винарију Бреда Пита у каменом селу на југу Француске нашао се и новинар магазина People. Он није крио да је био импресиониран оним што је Пит направио и да се водило рачуна о сваком па и најмањем детаљу. Лого бренда три П представљају Пит, Перин и Петерс, а великим простором винарије доминирају две џиновске бачве од плавог француског храста запремине са по 5.000 литара и неколико виших, подједнако великих резервоара од нерђајућег челика. Они заједно садрже различите резерве из претходне бербе пино ноара и шардонеа који се подвргавају јединственом процесу производње ружичастог шампањца Fler d’Miraval. Иако је сам начин производње строго чувана тајна неки детаљи су ипак познати. Рецимо, цеђени сок од грожђа се издваја из каше пре него што семенке и стабљике потамне сам сок.
У питању је врло захтевна и скупа метода коју је Пит први споровео у Прованси и показао да овако добијено вино може бити одрживо и способно за пробој на тржиште. У посебно дизајнираном подруму дешава се магија одлежавања вина у флаши све док не буде спремно за транспорт за пробране купце.
Међутим, како то обично била са холивудским паровима оно што је требало да буде породични бизинс претворило се у камен спотицања и један од разлога за развод најчувенијег глумачкој пара. Како је једном приликом рекла Џолијева, њен муж је више времена посвећивао винарији него породици па је дошло до бурног развода. Бесна Анђелина је свој удео у винарији, чија процењена вредност је око 160 милиона долара, продала за само 8, 5 милиона долара руском олигарху Јурију Шефлеру, што је разбеснело Пита. Вишегодишња судска битка утицала је на успоравање бизниса, али судећи према најавама чувеног глумца он не одустаје од идеје да прави најквалитетније вино у Прованси. Они који су имали прилике да пробају његов шампањац тврде да је у томе итекако успео.
Извор: Агробизнис магазин
ФОТО: Насловна фотографија: Printsreen Yotube The Wall Street Journal