Међународни пољопривредни сајам је одржан од 18. до 23. маја, а трајао је дан краће у односу на прошлогодишњи.
Окупио је више од 1200 излагача, 10 одсто више у односу на претходну годину, из Србије и 40 земаља.
Сајам је отворио премијер Милош Вучевић, а на отварању су се обратили и комесар Европске уније за пољопривреду,
Јануш Војчеховски, председница Покрајинске владе Маја Гојковић, градоначелник Новог Сада Милан Ђурић и
генерални директор Новосадског сајма, Никола Ловрић.
Према евиденцији Новосадског сајма посета је не само премашила прошлогодишњу, већ и сва очекивања.
Најсрећнији посетилац је Оскар Пашка из Темерина који је у Поклон-игри освојио трактор Јохн Деере 5045д.
Ове године 91. међународни пољопривредни сајам, носилац ознаке „Најбоље из Војводине“ имао је снажну подршку Европске уније која је била Партнер приредбе. Уз највећи агробизнис догађај као и раније су били и Глобос осигурање – Генерални спонзор, Ал Дахра – Златни спонзор, Банка Поштанска штедионица – Банка партнер, Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде, Покрајинска влада са секретаријатима за пољопривреду и привреду, Град Нови Сад и Дародавац у Поклон-игри Ките ДОО.
Током шест дана одржани су сви до сада познати сегменти највећег догађаја посвећеног аграру, на овим просторима, а било је и новитета  – Павиљон Европске уније у Хали 1, Био-башта у Урбаном салашу…
На Павиљону Европске уније одржана су 42 догађаја у којима је учествовало 100 говорника. Кроз панеле се представило 35 компанија, институција и организација – 22. Павиљон су посетили амбасадори (Делегације ЕУ, Словачке, Немачке, Пољске, Холандије, Аустрије, Француске, Чешке и Финске), као и заменици (Словачке, Данске, Делегације Европске уније.) На штандовима у павиљону свакодневно су били присутни и аташеи. За посетиоце су кували и амбасадори земаља чланица и то њих 8 и две заменице амбасадора
Министарство за Европске интеграције, први пут се представило на Пољопривредном сајму и то као део Павиљона Европске уније. Више од 60 пољопривредних произвођача интересовало се како да се пријаве на ИПАРД програме, као и за програме Европске територијалне сарадње.
Штанд Генералног спонзора – Глобос осигурања посетило је више од 1.000 људи, чиме су у домаћој осигуравајућој кући изузетно задовољни и наступ на Сајму сматрају сјајном промоцијом.  На дневном нивоу одржавали су и више од 20 састанака са постојећим и потенцијалним клијентима.
Компанији Ал Дахра улога Златног спонзора донела је бројне бенефите који су значајно унапредили  пословање и положај на тржишту. Кроз позицију и медијску експонираност бренд је постао препознатљивији. На штанду је било више од 700  посетилаца и учесника Сајма. Остварени су контакти и одржано је више од 50 пословних састанака. Искористили су прилику да се упознају с најновијим технологијама и иновацијама, посебно у областима заштите од пожара и управљања отпадом, које могу унапредити пословне процесе. Један од кључних тренутака  била је презентација нових култура које уводе у понуду. Како кажу – радују се будућим приликама.
Више од 80 посетилаца интересовало се за услове и камате за пољопривредне кредите у Банци партнеру – Банци Поштанска штедионица. Искуство са претходних сајмова је да се већина интересената после Сајма јави саветнику за пољопривредне кредите и тако постане клијент Банке. Мобилну експозитуру Банке Поштанска штедионица само за прва четири дана користило је више од 200 посетилаца.
Компанија КИТЕ ДОО – Дародавац у Поклон-игри је на овогодишњем Међународном пољопривредном сајму  продала 4 комбајна, 7 великих трактора укључујући и најскупљи гусеничар Јохн Деере 8РX који је био изложен испред главног улаза у Новосадски сајам. Продали су и 20 трактора снаге 110-195 КС, 20-ак прикључних машина и свих 9 телехендлера. У компанији КИТЕ истичу да је према посети њиховом штанду, овогодишњи Сајам уистину заслужио епитет  Међународног, јер су их посетили купци из свих бивших југословенских република, као и из Турске, Мађарске, Румуније и Бугарске.
Сваког дана више од 50 пољопривредника, посетилаца Сајма се на штанду Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде интересовало за субвенције. Осим састанака и панела у Хали „Мастер“ одржани су и сусрети са делегацијама Републике Малави и Габонске Републике које је примио министар пољопривреде, шумарства и водопривреде, Александар Мартиновић. Као и раније Министартсво пољопривреде, шумарства и водопривреде било је Покровитељ Националне изложбе стоке са Изложбом генетских потенцијала, Изложбе органских и производа са ознакама географског порекла и „Српски квалитет“, као и крафт пива.
Покрајински секретаријат за привреду и туризам је и ове године у оквиру Међународног пољопривредног сајма пружио прилику бројним сарадницима, односно произвођачима – винарима, старим занатима, произвођачима меда, предузетницима, пољопривредним газдинствима да се представе. Програмски садржај њиховог наступа био је посвећен промоцији Војводине као туристичке дестинације. Како кажу изузетно су задовољни посетом, а могу и да се похвалие највећим бројем излагача до сада. На њиховом Павиљону будућности значајну улогу имале су просветне институције – за промовисање будућих кадрова у области туризма, едукације женског предузетништва и старих заната. Окосница штанда Покрајинског секретаријата за привреду и туризам били су носиоци ознаке за квалитет „Најбоље из Војводине“, а ове године их је пријављено 15.
Покрајински секретаријат за пољопривреду, водопривреду и шумарство традиционално се представио на штанду Покрајинске владе. Као и претходних година, организован је велики број активности, а сваки дан био је посвећен одређеној врсти производње, едукације саветодаваца… Првенствена идеја је била да се пољопривредници и будући корисници конкурсних средстава у директном контакту упознају са свим условима. Посетиоце су највише занимали подаци о конкурсима  – када ће бити расписани, отворени и када ће бити познати резултати.
Град Нови Сад  – Нови Сад је град домаћин и редован учесник на приредбама које се одржавају на Новосадском сајму и пружа подршку овој сајмској кући. И ове године је током наступа на Међународном пољопривредном сајму, на штанду у Хали „Мастер“, одржано низ догађања на којима су посетиоци могли да се упознају са тим шта градска управа чини како би обезбедила најповољнији привредни амбијент у корист свих становника, као и да се излагачи из иностранства упознају с понудом Новог Сада у свим сферама живота.
Први пут на Међународном пољопривредном сајму наступила је, као излагач, и Канцеларија за Косово и Метохију. У Хали 1 Новосадског сајма представили су се бројни пољопривредни произвођачи из Штрпца, Зубиног Потока, Витине, Новог Брда, Гњилана и Лепосавића, као и винарије Ораховачког виногорја… Остварено  је више од  50 контаката, а  одржани су и састанци са заинтересованим дистрибутерима. На штанду Канцеларије представила су се културно-уметничка друштва са КиМ, а наступили су и глумци позоришта у Гњилану. Долазак најављују и за наредну годину, са још више излагача.
На великом штанду Италије представило се 11 компанија. „ЦаБа индустрие“ први пут је наступила на Међународном пољопривредном сајму. Представили су механизацију за воћарство и виноградарство, а врло су задовољни оствареним контактима. „Царраро“ је 23. пут на Пољопривредном сајму који је за њих најефикаснији начин представљања. Некада су на сајмовима продавали своје производе, а сада их представљају користећи нове технологије, па не морају физички да их доносе у Нови Сад. Компанија „Нобили“ производи машине за заштиту биља и за кошење траве И за млевење грана, на тржишту је дуже од 70 година, а више од пола века и на Новосадском сајму. Дневно су имали и по 10 састанака са новим и са старим купцима.
Ове године Чешка се представлиа са 6 компанија и Савезом узгајивача товних говеда у Чешкој, чијих је 12 чланова у Павиљону ЕУ промовисало своју производњу. Осим осталог договорена је даља сарадња у области товног говедарства чешких и говедара у нашој земљи.
Аустријске компаније су више од 20 година присутне са Међународном пољопривредном сајму у Новом Саду. Ове године оствариле су више контаката и одржали више од 90 састанака, више него прошле године.
На штанду Шпаније представило се  8 компанија. Неке су већ присутне на тржишту Србије, а неке траже дистрибутере. И они кажу да су одржали велики број састанака – више од од 40 састанака, и на већини договорили наставак преговора..
Велико интересовање је владало за штанд Индонезије. Посетиоци су свакодневно могли да пробају њихове производе, а велико интересовање било је за дегустацију индонежанске кафе, која је први пут стигла не само на Пољопривредно сајам већ и у нашу земљу. Поред кафе представили су и зачине.
Румунска компанија “Агент траде” планира  следеће године да учествује на Сајму у Новом Саду, а ове године имали су више од 10 састанака. И компанија “МеФИН” задовољна је овогодишњим учешћем и оствареним контактима. Кажу – боље него прошле године!
Како кажу на штанду Холандије, за њих су били важни састанци са потенцијалним сарадницима, а имали су их просечно по три дневно.
Привредна комора Републике Српске у сарадњи са Спољно-трговинском комором Босне и Херцеговине организовала је наступ и представљање 8 компанија, чији представници су одржали више од 50 састанака. са потенцијалним партнерима.
На Изложби органских и производа са ознакама географског порекла и „Српски квалитет“, као и крафт пива., Фарма органских јаја Селевац је забележила више од 50 заинтересованих посетилаца за директну куповину јаја са Фарме, али и више од 10 састанака са заинтересованим дистрибутерима у нашој земљи, Холаднији, Мађарској и Бугарској. Сатура Органиц Банатска Топола каже да им је циљ био промоција бренда. За сада све што произведу и продају: 10% у Србији, а 90% ринфузно у иностранству. За Фрушкогорски липов мед владало је стандардно велико интересовање посетилаца Сајма, а било је заинтересованих и за дистрибуцију и продају у иностранству. Ариљска малина је остварила прве контакте и одржала три састанка са заинтересованима за дистрибуцију сокова у Чешку, Америку, Канаду и земље ЕУ. Удружењу произвођача занатског пива циљ јебила промоција крафт пива. По њиховим речима за прва четири дана на Сајму је попијено више од 1.500 литара различитих врста Крафт пива.

Изложба пољопривредне механизације

Окосница Излобе механизације било је Пословно удружење увозника и извозника које се представило са својих 17 од 18 чланица. У Удружењу кажу да је посета била боља него лане, а продаја нешто нижа и примерена ситуацији у аграру и могућностима за финансирање.
Фирма ФПМ Агромеханика у Бољевцу је током Сајма бележила задовољавајућу посету штанду. Интересовање је било подједнако за тракторе и прикључне машине. Издали су предрачуне за 20 до 30 милиона динара, више пољопривредницима, али и комуналним службама. Очекују да ће већи део њих бити реализован захваљујући  локалним, републичким и Просперитати субвенцијама.
У компанији МБВ у Вршцу задовољни су и посетом штанду и продајом, а према речима менаџера продаје продали су 30-ак прикључних машина.
Компанија „Интер Аграр“ је на 91. међународном пољопривредном сајму продала 4 ФЕНДТ трактора и десетак прикључних машина и с обзиром на тешку годину за пољопривреду, кажу да су пријатно изненађени и продајом, али и посетом штанду.
Срећу да промовишу на Сајму нове концепте и моделе трактора нису имали у ИМТ-у. Због заобилазног пута којим стижу из матичне куће, компаније ТАФЕ у Индији, на 91. међународни пољопривредни сајам нису стигли електрични и трактор који користи као гориво хидроген. Што се тиче механизације из стандардне продаје, задовољни су продајом и посетом штанду, свесни да се свака продаја заснива на субвенцијама, било локалних самоуправа или државе.
У компанији ИТН задовољни су посетом штанду и, поред увек занимљивих телехендера, посебно наглашавају заинтересованост за заливне системе. Кажу да је највећи део купаца „на чекању“, процењују понуде и других продаваца механизације и чекају да им банке одобре што повољније услове кредитирања.
Компанија Агроглобе је изложила стандардни програм, задовољни су посетом штанду. Продаја машина је била солидна, слабије су продавали прикључне машине.
Пољопривредну мханизацију су излагале и компаније које нису у Удружењу.
Компанија Агропанонка је током Сајма продала између 35 и 40 „беларус“ и „махиндра“ трактора и десетак прикључних машина, а забележено је и 30-ак озбиљних упита за куповину „старо за ново“. По њиховом утиску посета је  била добра, али је продаја била, слабија него прошле године, што се дешава и у осталим земљама у окружењу.
У ВГП-у кажу да сајам не доживљавају као вашар где се инсистира искључиво на продаји. Овогодишњи међународни пољопривредни сајам искористили су за промоцију код нас мање познатих јужнокореанских трактора КИОТИ. Веома су задовољни интересовањем посетилаца за тај бренд и верују да ће КИОТИ трактори од септембра када се очекује да крене ИПАРД, бити занимљиви и корисницима тог програма.

Национална изложба стоке

Мањеж је и на овогодишњем 91. међународном пољопривредном сајму окупио више стотина грла стоке, међу којима су најбројније говеда, овце, коњи и козе. Ова манифестација многим излагачима служи као идеална прилика да изложе своје животиње и похвале се најквалитетнијим грлима која имају, а на основу којих остварују даљу сарадњу са потенцијалним купцима. Већина њих искористила је управо ту шансу и договрила продају великог броја грла која се налазе на њиховим фармама.
Има и оних излагача који су са Сајма отишли празних приколица, али пуних џепова. Међу њима је и породица Такач из Пачира која је продала своје једино изложено грло – капиталног бика Роберта од 1.620 килограма, а који ће отпутовати на фарму у Сјеници. Међу најзадовољнијим излагачима су и представници Ал Дахре који су на Сајму продали свих 25 изложених високостеоних јуница црно-беле холштајн-фризијске расе, а свако грло је коштало 2.800 евра.
Када је реч о коњима, излагачи кажу да нису дошли с намером да их продају јер ове племените животиње држе из љубави и представљају најелитнија грла.
Од око 400 оваца, колико их је било у неколико штала Новосадског сајма, продато је двадесетак грла, а излагачи су уговоре продају навелико са купцима који су посетили сајам Сајам. Иначе, цене грла кретале су се од 250 евра за овце и 500 евра за овнове.
И једини излагач живине „Пановић траде” са Сајма одлази без иједног кљуна, будући да су продали свих шездесетак кокошака. У зависности од расе, иса браун је коштала 1.200 динара, а декалб wхите 2.000 динара по кљуну.
Оцењивање квалитета производа и услуга, организовано уочи и током Сајма, реализовано је у 30 робних група. Вече шампиона је одржано у Конгресном центру „Мастер”, у четвртак, 23. маја, када су проглашени и Најбољи у агробизнису. Звање апсолутног лидера квалитета 91. међународног пољопривредног сајма у Новом Саду, понела је  ИТН ГРОУП – за најбоље привредно друштво у агробизнису са значајним међународним достигнућима. Новинарска награда Новосадског сајма „Петар Давидовић“ за 2023. годину уручена је Зорки Бадњар, новинарки Дунав ТВ, РТВ Панчево.
Стручни и пословни сусрети одржавани су махом у Конгресном центру „Мастер” Новосадског сајма, али и на штандовима излагача. Од 18. до 23.  маја приређено је више од 120 догађаја, не рачунајући оне на павиљону Европске уније.
Урбани салаш са Био-баштом – био је и ове године простор на ком су посетиоци могли да се информишу о органској производњи, упознају са биљним врстама, едукују о семенском и садном материјалу… Пројекат су партнерски припремили Новосадски сајам и Институт за ратартсво и повртарство, Пољопривредна школа у Футогу и Удружење Органски Сад – Нови Сад.  Свакога дана били су уприличени различити програми и радионице, пре свега за најмлађе, али и за све посетиоце заинтересоване за производњу органских биљака, агро-техничке мере у производњи повратрских култура и лековитог биља, као и за хидропонску производњу и образовање у области пољопривреде.
У потрази за послом  – Национална служба за запошљавање, са којом је Новосадски сајам потписао Протокол о сарадњи, чест је учесник на приредбама Новосадског сајма у жељи да допринесе развоју партнерстава у домену запошљавања, едукације стручних кадрова, а самим тим и улагања у људски капитал. Представници компанија могли су на штанду НСЗ да се распитају о свим условима и процедурама за запошљавање нових кадрова, као и да директно поднесу пријаве, које ће бити прослеђене на реализацију надлежним филијалама. Штанд је био изузетно посећен и успостављена су значајна партнерства са различитим компанијама. Посетиоце су највише занимале информације о слободним радним местима, као и о програмима које Национална служба за запошљавање реализује.
ПРАТЕЋИ ПРОГРАМИ:
• Поклон-игра за посетиоце
• Породични дан
• Вече шампиона
• Јавно оцењивање говеда, коња, оваца
• Дан сточара, са Свечаним уручењем награда уз дефиле награђених грла стоке
• Препонска ревија за Пехар Новосадског сајмна

ПОСЕТА

Према евиденцији Новосадског сајма, у организованим доласцима, Сајам су посетили чланови задруга – ратари, сточари, произвођачи, чланови удружења пољопривредних произвођача, ђаци, студенти, запослени из предузећа која су у области аграра и сродних делатности, из Србије али и региона, односно Европске уније.
Бројне су привредне, научне и политичке делегације стигле су на Новосадски сајам – Србије, Аргентине, Чешке, Шпаније, Италије…
Сусрети у Кабинету генералног директора организовани су и са председником Скупштине АП Војводине, Балинтом Јухасом, Управом за војно здравство и бројним сајмовима у регион…
Фото: Новосадски сајам
sr_RSSerbian
Close

Cart

Нема производа у корпи.