У БУДИМПЕШТИ је данас почео Међународни сајам пољопривреде и прехрамбене индустрије ОМЕК, Србија је почасни гост ове престижне светске манифестације, а у оквиру Националног павиљона производни програм представља осам наших излaгача.
Национални павиљон Србије посетила је Јелена Танасковић, министарка пољопривреде, шумарства и водопривреде са мађарским колегом Иштваном Нађом. Позвала је посетиоце сајма да посете наш павиљон у Хали 1, пробају традиционалне српске производе, а свим излагачима пожелела успешан наступ, добре резултате и пуно нових пословних подухвата.
Танасковић је истакла да извоз српских пољопривредних производа у Мађарску има тренд значајног раста. Од 2018. године када је вредност овога извоза износила 150 милиона евра, у 2022. достигао је до 345 милиона евра, подсећа министарка.
Ово само можете да видите у Хоргошу, Мартоношу и Новом Кнежевцу
Мађарска је, истиче Танасковић, важан партнер Србији пре свега због наших одличних политичко економских односа, мађарско тржиште је изузетно велико, а купци знају тачно шта желе.
Очекује да ће још више пољопривредно-прехрамбених производа из Србије наћи пут до мађарског тржишта и подсећа да су на сајам дошли и наши произвођачи малине, на основу договора са министром Нађом.
Министарка је објаснила да је Мађарска велики увозник тог воћа, али да до сада није увозила малине из Србије и најавила да ће боравак у Мађарској искористити и да са министром разговара о могућностима за даље унапређење сарадње и повећање међусобне трговине.
Сајам траје до недеље 22. октобра, а у организацији Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде и уз подршку Привредне коморе Србије извозну понуду представљају Апис мед, Нектар, Винарија Алексић, Винарија 100 жена, Компанија Станић, Serbia Organica – Национално удружење за развој органске производње, Савез ракијаша Србије и UNDA MD.
Наступ на сајму ОМЕК добра је прилика за компаније из Србије да представе производе и пласирају их на тржиште Мађарске која је наш четврти извозни и шести увозни партнер.
ОМЕК сајам у области пољопривреде, прехрамбене индустрије, пољопривредне технологије и механизације има историју дугу 190 година.
Ко више заради на јабукама произвођач или трговац, знамо ко више мора да ради…
Циљ сајма јесте да представи компаније у пољопривреди и прехрамбеној индустрији, да презентује здраве, одрживе производе и производе без ГМО, обезбеди професионални форум за индустријске лидере где могу да разговарају о актуелним питањима агробизниса.
Сајам је подељен у 8 тематских области које обухватају воће и поврће, производе од меса, пекарске и кондиторске производе, мед, млеко и млечне производе, органик, алкохолна пића и сокове, месо од дивљачи и рибу.
Фото: ПКС