Развој сектора боровница у Индији током последњих неколико година обележен је значајним растом, подстакнут све већом потражњом потрошача, технолошким напретком и подршком владе, каже Шуба Равал, директорка за набавку компаније IG International:
“Препознајући значајне тржишне могућности, Министарство пољопривреде и добробити пољопривредника препознало је низ глобално тражених егзотичних воћака, укључујући боровнице, као комерцијално вредне. Сходно томе, министарство је наложило државним одељењима за хортикултуру да повећају површине посвећене узгоју овог воћа.”
Равал наводи да је за боровнице квалитет узгајаних плодова у Индији унапређен новим пољопривредним техникама и истраживањима.
“Током последњих пет година, пољопривредници и предузетници у Индији брзо прихватају узгој егзотичних и високо вредних воћака као што су боровнице. Према извештајима стручњака из индустрије, ове културе доносе принос који је и до 50% већи у односу на традиционално локално воће. Технолошки напредак, укључујући примену нових техника узгоја и истраживања, помогао је унапређењу приноса и квалитета. Као резултат тога, домаћа производња боровница је порасла, смањујући зависност земље од увоза. Боровнице су такође постале популарне међу индијским потрошачима, са већом доступношћу у супермаркетима, електронској трговини и брзој продаји.”
Боровнице узгајане у Индији повремено се извозе чак и на европска тржишта, објашњава Равал:
“Боровнице узгајане у Индији углавном служе домаћем тржишту, али постоји и растући фокус на извоз. Већина боровница се продаје на локалним тржиштима, укључујући велепродајна тржишта APMC широм Индије, што их чини доступним потрошачима у великим и мањим градовима. Што се тиче извозног тржишта, индијске боровнице се углавном шаљу на Блиски исток, у југоисточну Азију и повремено у Европу. Ови региони су показали интересовање за боровнице узгајане у Индији, нарочито за лиценциране сорте које су ценовно конкурентне у поређењу са оним из западних земаља. Ипак, обим извоза боровница је још увек у почетној фази и остаје мали у поређењу са домаћом потрошњом.”
IG International је унапредио сопствени бренд боровница, који добија на популарности на различитим извозним тржиштима.
“Главна извозна тржишта за наше боровнице, под брендом ‘Berry On’, налазе се на Блиском истоку и у југоисточној Азији. Кључне дестинације на Блиском истоку су УАЕ, Оман, Катар, Кувајт и Саудијска Арабија, док се у југоисточној Азији наше боровнице углавном извозе у Сингапур и Малезију. Током периода 2023-2024. укупни извоз нашег бренда достигао је 101.240 посуда, што одговара 151.860 килограма. Ова тржишта су показала јаку потражњу за нашим боровницама због конкурентне цене и супериорног квалитета у односу на увоз из других земаља. Растућа свест о здравственим предностима, у комбинацији са атрактивним паковањем, учинила је ‘Berry On’ боровнице још популарнијим и траженијим.”
Према речима Равал, производња боровница у Индији још увек расте, а постоји простор за побољшање приноса на већ постојећим површинама:
“Током последњих неколико година, површине посвећене узгоју боровница значајно су повећане, вођене растућом потражњом за висококвалитетним, локално узгајаним боровницама. Наши обимни засади сада покривају 180 хектара у Мадја Прадешу, од којих је 120 хектара тренутно под култивацијом. Ова земља се пажљиво управља како би произвела око 1.000 тона боровница годишње, чиме задовољавамо и домаће и међународне тржишне потребе. Планирамо да у наредним годинама искористимо пуни капацитет од 180 хектара како бисмо додатно повећали производњу.”
Равал наглашава да је период бербе пружио буквалну прилику за боровнице, јер се сезона бербе поклапа са периодом ниже доступности боровница:
“Једна од наших кључних стратегија за максимизирање тржишног потенцијала је усклађивање сезоне бербе од децембра до маја. Тиме што усмеравамо бербу на период када је глобална производња боровница мања, осигуравамо да ‘Berry On’ боровнице заузму примарну позицију на тржишту, како у земљи тако и у иностранству. Наш савремени погон за паковање подржава овај напор, омогућавајући нам да ефикасно задовољимо растућу потражњу за нашим брендом боровница, уз одржавање стандарда квалитета. У будућности смо посвећени наставку раста и иновација, с плановима за проширење како површина тако и производних капацитета у одговору на све већу потражњу за боровницама. ‘Berry On’ није само проширење засада; то је култивисање будућности узгоја боровница с фокусом на квалитет, одрживост и лидерство на тржишту.”
IG International је стекла значајна знања о узгоју боровница путем партнерства са међународним узгајивачима боровница:
“Изазов је био недостатак знања и стручности у узгоју боровница, с обзиром да је овај узгој релативно нов у Индији. Како бисмо премостили овај јаз, успоставили смо партнерство са међународним узгајивачима боровница, Mountain Blu из Аустралије. Ово партнерство нам је омогућило приступ њиховим лиценцираним сортама и непроцењивој техничкој експертизи. Поред тога, инвестирали смо у обуку наших пољопривредника, делећи најбоље праксе и технике узгоја које су помогле унапређењу продуктивности и квалитета.”
IG International се не бави само трговином боровница, већ нуди и друге врсте бобичастог воћа:
“Што се тиче јагода, сезона ће вероватно бити повољна, јер многи региони у Индији бележе побољшање продуктивности захваљујући бољим пољопривредним праксама и приступу новим сортама. Остале бобичасте врсте, попут малина и купина, такође ће вероватно остварити добре резултате, захваљујући све већем интересовању за ово воће и њиховој прилагодљивости различитим климатским зонама у Индији. Ипак, изазови у осигуравању конзистентног квалитета могли би утицати на производњу у одређеној мери. У целини, сезона бобица у Индији биће обележена значајним растом, с нагласком на квалитет, проширене површине и повећани приступ тржишту. Оптимисти смо да ће предстојећа сезона додатно утврдити позицију Индије као кључног играча на глобалном тржишту бобица,” закључује Равал.
Извор: https://www.freshplaza.com/