Србија може да се похвали са 4.709 сеоских насеља, чак 1.200 је у фази нестајања, а у више од 1.000 живи мање од 100 становника.
Сеоски туризам је ретко једини посао у неком домаћинству, али је зато додатни извор прихода поред бављења пољопривредним радовима одлична могућност за зараду. Да бисте се бавили овим послом неопходно је да најпре региструјете своје пољопривредно газдинство, а Курир доноси десет практичних савета неопходних за прве кораке ка успеху у овом послу.
1. Куће од природних материјала
Задржавање карактеристика села је кључ за успех у сеоском туризму, па тако треба обнављати старе грађевине и правити нове од природних материјала. Свако поднебље у Србији има нешто аутентично. Не треба градити двоспратнице, већ аутентичне српске куће и притом користити природне материјале, дрво, камен… са баштама, тремовива испод којих је јако лепо седети током лета, веранде итд.
2. Органска пољопривредна производња
Најважнији део за сваког туристу јесте гастрономија. За село мора бити везана здрава храна, производња, а све популарнија постаје органска пољопривредна производња. Велика шанса за људе који живе на селу јесте то што међу грађанима и у иностранству и у Србији има све више вегана, вегетаријанаца итд.
3. Укључивање гостију у радове на селу
Активни одмор зависи од туриста, неки су заинтересовани за лековито биље, други за пешачење, трећи за јахање. Они који дођу на село очекују да учествују на пољопривредним радовима као што је, рецимо, припремање зимнице.
Илустрација: ПОнудите гостима домаће производе као што је пршута
4. Продајте своје производе на лицу места
Сеоски домаћини не морају да иду на пијацу како би продали своје производе, закупљивали тезге, плаћали гориво или карту до града, преносили сву ту робу. Далеко лакше и исплативије је произвести и продати на лицу места, док је гост ту.
5. Државна и помоћ локалне самоуправе
Осим мотивације и ентузијазма за бављење сеоским туризмом, требало би искористити и све субвенције које стижу из локалне самоуправе и државене касе.
6. Будите другачији од конкуренције
Неопходно је ширити туристичку понуду јер тако постајете конкурентни. Конкуренција је таква да стално морате да осмислите нешто ново како бисте остали на тржишту.
Илустрација: Истакните своје предности у односу на друга сеоска газинства
7. Обавезан је маркетинг
Добар маркетинг је обавезан уколико желите да доведете платежне госте, а један од његових видова јесте и путем друштвених мрежа, али је креирање сајта знак озбиљности домаћинства, посебно код гостију који су нове генерације.
8. Заборавите на производе из продавнице
Гости не желе да им послужите оно што могу да купе у супермаркету. Понудите им домаће сокове, свеже млеко од ваше краве, домаћу пршуту. Све треба да стигне из баште, из дворишта, а не из продавнице.
9. Не будите заузети другим стварима
Мора да постоји континуитет бављења овим послом и не можете отказивати смештај заинтересованим гостима због заузетости током сезоне.
10. Пријављујте своје госте због подстицајних средстава
Врло је важно да пријавите све своје госте, јер сеоским домаћинима држава враћа најмање половину уложеног новца. Што се тиче статистике, на територији Србије је 2018. године било нешто више од 15.000 ноћења у сеоском туризму и негде око 5.600 долазака.
Највеће интересовање је владало за сеоска туристичка домаћинства са три звездице. Они имају три пута висе долазака и ноћења из земље и иностранства.
Извор: https://biznis.kurir.rs/moj-biznis/4386487/zivot-na-selu-moze-da-donese-bolju-zaradu-nego-sto-mislite-za-ovo-nisu-potrebna-velika-ulaganja-a-puni-dzepovi-su-zagarantovani