Француско црвено (црно) вино суочава се са “егзистенцијалном” кризом ако се не прилагоди, кажу људи који раде у индустрији, јер се млађе генерације све више одлучују за друга пића или потпуно избегавају алкохол.

Потрошња црвеног вина у Француској је пала за око 90% од 1970-их, према подацима индустријског удружења Conseil Interprofessionnel du vin de Bordeaux (CIVB). У практичном смислу то иде овако: ако је вински сектор “генерисао” 2023. године 92 млрд ЕУР, та бројка је 2024. године пала на свега 15,8 млрд ЕУР.

Укупна потрошња вина, која обухвата црвена, бела и розе, опала је за више од 80% у Француској од 1945. године, према подацима Nielsena, а пад се убрзава док генерација З купује половину количине коју купују старији миленијалци.

Илустрација: Млади не пију црвена вина и то се види на тржишту

Индустрија вина пати

Индустрија пати од “недостатка везе са млађим генерацијама”. Раније је била сакривена у “осећају самозадовољства” због популарности вина међу генерацијом бејби бумера, каже Спирос Маландракис, аналитичар у компанији Euromonitor International.

Промена француске потрошње показатељ је глобалних трендова који штете сектору, као што су људи који мање пију и промене у укусима. Посебно црвена вина излазе из моде међу младима у корист розеа, пива, жестоких пића и безалкохолних опција. Индустрија се такође бори са наглим падом потражње из Кине, једног од њених главних извозних тржишта, и утицајем климатских промена.

– Са сваком генерацијом у Француској видимо промену. Ако је деда пио 300 литара црног вина годишње, отац 180, а син 30 литара – рекао је члан одбора CIVB Жан-Пјер Дуран.

Извор: https://www.ekapija.com/news/5030817/potrosnja-crnog-vina-u-francuskoj-opala-vise-od-80

sr_RSSerbian
Close

Cart

Нема производа у корпи.