Шпански парадајз, који већ деценијама држи водећу позицију на европском тржишту, данас се суочава са све већом конкуренцијом из Марока и Холандије. Јефтинија радна снага и модерне технологије у тим земљама намећу нове изазове, али и подстичу шпанске произвођаче да унапреде своје методе и квалитет.

У оквиру задруге La Palma Cooperative, под вођством Педра Руиза, сваке године се у околини Гранаде тестира чак 500 нових сорти парадајза. Такав интензиван процес истраживања и селекције омогућава да најбоље и најотпорније сорте стигну до тржишта и потрошача.

„Наш циљ је да оно што пољопривредник произведе има смисла за сваког учесника у ланцу – од њиве до потрошача. Ако неки део тог ланца није одржив, производ губи своју вредност,“ објашњава Руиз. „Само висок квалитет и премијум производња имају будућност у данашњој конкуренцији.“

Иновација као кључ успеха

Током последње четири деценије технологија у пољопривреди је направила огроман напредак. Системи за наводњавање, климатски менаџмент и генетски програми данас омогућавају стабилнију и ефикаснију производњу него икада. У La Palmi кажу да се 90 одсто успеха заснива на иновацијама – новим технологијама и сарадњи са истраживачким центрима.

„Све што смо научили као произвођачи преносимо у лабораторије и експерименталне парцеле. Испитујемо отпорност на болести, укус, продуктивност и стабилност. Сваке године из тога произилазе нове сорте које се боље прилагођавају климатским изазовима,“ каже Руиз.

Отпорност и безбедност

Један од највећих изазова последњих година био је вирус који је захватио многе засаде парадајза у Европи. Због тога La Palma посвећује посебну пажњу генетској заштити биљака и развоју сорти отпорних на болести. „Данас имамо више нових хибрида који су отпорни на вирусе који су се први пут појавили пре само неколико година,“ додаје Руиз.

Потрошач диктира трендове

Инфлација и промене у навикама купаца такође су утицале на тржиште. Истраживања показују да млађи потрошачи (од 15 до 34 године) купују мање свежег воћа и поврћа него раније. Зато La Palma организује бројне едукативне кампање како би подсетила јавност на значај квалитетне исхране.

„Наш задатак није само да произведемо парадајз највишег квалитета, већ и да помогнемо људима да разумеју његову вредност,“ наглашава Руиз.

sr_RSSerbian
Close

Cart

Нема производа у корпи.