Међународни сајам вина Vinitaly који је ових дана у Верони окупио светску винску елиту, као и водеће винарије и дестилерије Србије и региона, у оквиру павиљона Wine vision by Open Balkan, сјајна је прилика за промоцију наших вина и ракија на глобалном тржишту, а велико интересовање професионалних купаца не само из Италије и Европе, већ и из Америке и Азије јасан су показатељ да су српска вина већ врло добро препозната на светској мапи, оценио је данас Игор Поповић, заменик председника Привредне коморе Србије.

„Већ традиционално смо на Vinitaly, једном од највећих сајмова вина у свету, a 44 винарије из Србије са више од 100 етикета и преко 20 произвођача ракије овде промовишу све наше регионе и специфичне укусе. Ово је и одличан тренутак да позовемо професионалце и иностране купце у овој бранши да учествују у новембру у Београду на сајму Wine vision by Open Balkan, да упознају нашу земљу, произвођаче вина и ракија, српско тржиште и производњу“, истакао је Поповић.

Светски сајмови  калибра као што је Vinitaly окупљају светскa звучна имена у овом бизнису. Посебно радује гужва на павиљону Wine vision који је у интернационалној хали већ од првог дана и долазак  како професионалних купаца тако и љубитеља вина који су заинтересовани не само за наше аутохтоне сорте. Ове године интересовање је повећано и за вина од интернационалних сорти које представљају наше јединствено поднебље. Совињон блан из Шумадије, каберне из Неготинске крајине нису исти као совињон блан  долине Лоаре и каберне из Бордоа, рекао је Игор Луковић, главни уредник магазина „Вино и фино“.

То је, по његовим речима, оно што је потрошачима и купцима веома интересантно. „Оно што ме је такође обрадовало је да имамо доста иностраних винара који су заинтересовани да се представе на сајму Wine vision by Open Balkan у Београду, а то што значи да је наш сајам стекао репутацију какву смо прижељкивали“, оценио је Луковић.

Енолог Младен Драгојловић, истиче да је међународна промоција домаћих вина кључна за озбиљне послове и продају на међународном тржишту. За успешан бизнис важан је континуитет у промовисању, јер није довољно појавити се на једном великом сајму, сматра овај експерт.

„Треба да будемо присутни на водећим светским сајмовима, јер наша вина апсолутно имају потенцијал за велику продају у свету. Потребно је још улагати, посебно у аутохтоне сорте, потребно је бити упоран и причати, промовисати наше специфичности. Верујем да смо ми егзотични за свет, нови смо и другачији, нешто што има велики потенцијал на светском тржишту“, оценио је Драгојловић.

Осим промоције вина и ракија, нa павиљону Wine vision by Open Balkan, представљени су и наши гастрономски специјалитети, а Томаж Кавчић, креативни директор Food vision и почасни конзул Србије у Словенији, истиче да је  гастрономија, храна и вино, јак генератори туризма, што је Србија препознала.

„То Србија ради изузетно добро, одлично са својом присутношћу и континуитетом на светским сајмовима као што је Vinitaly. Веома сам срећан када видим колико људи долази на павиљон Wine vision и храна коју спремају наши млади кувари сигурно много доприноси успешној промоцији. Млади кувари промовишу гастрономску традицију на иновативан начин, припремају храну која задовољава истанчане укусе посетилаца из целог света. Ја им честитам на томе“, истакао је Кавчић.

Vinitaly сваке године окупља најзначајније играче из света винске индустрије, подстичући сарадњу, размену знања и ширење тржишта. Уз хиљаде излагача и посетилаца из целог света, овај сајам је и изузетна платформа за земље да представе своје винско наслеђе и иновације.

Овогодишњи, 57. сајам окупио је у Верони од 6. до 9. априла око 4.000 компанија, више хиљада професионалних купаца из Италије и још 140 земаља. Осим европских представника ту су и делегације САД, Kанаде, Kине, Бразила, Индије, Сингапура, Јапана, Јужне Kореје…

Фото-Видео Бобан Ристић ПКС

Извор: ПКС

sr_RSSerbian
Close

Cart

Нема производа у корпи.