Храна у боци као потпуни оброк – идеја која обећава, али и концепт који се мора прилагодити стварности тржишта. После више од годину дана на полицама и продатих 100.000 флаша, Нјамито је показао колико је изазовно ускладити идеализам са захтевима потрошача.

Производ је од почетка замишљен као нешто више од уобичајених нутритивних напитака. Органски, вегански, без вештачких додатака, уз висок притисак обрађен како би задржао свежину без термичке обраде. Сировине су пажљиво биране – протеини грашка, свеже поврће, лиофилизовано воће и овсене пахуљице са потврђеним пореклом. Међутим, иако је цена у продавницама испод пет евра, трошкови производње премашују половину те вредности, што поставља питање дугорочне одрживости у масовној продаји.

Органско тржиште и његови изазови

Постпандемијски период донео је опоравак потражње за органским производима, а глобално тржиште премашило је 135 милијарди евра. Ипак, раст је спор, а купци и даље преферирају дуготрајне производе. Трендови у овој индустрији фаворизују постепене промене уместо великих иновација. Највећи број органских артикала и даље припада категоријама дуготрајних житарица, сирових плочица и функционалних суплемената. У таквом окружењу, концепт свежег органског оброка у боци представља прави изазов.

Улазак на тржиште – шта смо научили?

Продаја је започета у оквиру једног великог ланца продавница уз тестирање на мањим тржиштима и ограничен онлајн маркетинг. Иако је продато скоро 100.000 флаша, један од главних изазова био је објаснити купцима разлику између Нјамита и сличних производа попут јогурта, смутија или протеинских шејкова. Технологија високо-притисне обраде (ХПП), која омогућава очување свежине без термичке обраде, остала је недовољно позната широј јавности.

Додатни изазов био је логистички. Производ који захтева непрекинут хладни ланац, од фабрике до продавнице, има тежу дистрибуцију у односу на конкуренте који користе топлотну обраду и могу стајати на полици месецима. То је довело до кључног питања – како задржати квалитет, а ипак осигурати ширу доступност?

Следећи корак – Нјамито у новој форми

Од лета 2025. почиње развој верзије са ултрависоком температурном обрадом (УХТ), што ће омогућити дуже трајање без потребе за сталним хлађењем. Иако ово представља корак ка већој доступности, основне вредности остају непромењене – органско, чиста декларација, пуну контролу порекла сировина.

Оно што издваја Нјамито је начин производње. Док већина конкуренције користи индустријске сировине, овде све почиње на сопственој фарми, узгајањем органског зоби. Тиме се осигурава транспарентност и квалитет од пољопривреде до финалног производа. Уз то, на тржишту још увек не постоји сертификовани органски оброк у боци са УХТ технологијом, што Нјамиту даје значајну предност.

Фокус је и даље на укусу. Већина функционалних оброка ставља приоритет на нутритивну вредност, али Нјамито комбинује здравље и ужитак. Свака нова формулација пролази кроз тестирање и прилагођава се повратним информацијама потрошача.

Будућност Нјамита

Прва година донела је драгоцене лекције о изазовима органског тржишта. УХТ верзија ће олакшати ширење на глобално тржиште, али ХПП верзија неће нестати. Напротив, биће додатно унапређена са већим уделом поврћа и фокусом на детокс ефекте и функционалне здравствене бенефите.

Упркос изазовима, једно остаје исто – храна треба да буде практична, искрена и без компромиса у квалитету. Нјамито ће наставити да прати ту визију.

Извир и фото: https://www.logineko.com/knowledge/scaling-njamito-meal-in-a-bottle-meets-the-market/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter_march

 

sr_RSSerbian
Close

Cart

Нема производа у корпи.