Потрошња Conference крушке у Европи опада, што представља велики изазов за произвођаче овог воћа. Према речима Марка Еврарда, комерцијалног директора белгијске компаније “Fruit Valley”, решење се може пронаћи у промени маркетиншке стратегије, уз снажнији нагласак на укус и уживање у овом воћу.
Производња Conference крушке у Белгији доноси бројне изазове. Климатске прилике утичу на принос, а влажно пролеће и обилне падавине могу допринети обнови подземних вода, што је од пресудне важности за крушку. Међутим, поједини засади могу бити погођени градом или сушом, што утиче на укупан род. Иако принос варира из године у годину, квалитет плода остаје на високом нивоу.
Смањена производња у Европи
Белгија, као један од водећих произвођача Conference крушке, бележи пад производње од 20 до 25 одсто. У ширем европском контексту, подаци са међународног конгреса “Interpera” указују на укупно смањење производње крушака за око 30 процената. Поред Белгије, смањени приноси су забележени и у Холандији, Шпанији и Португалији. Климатске промене играју све већу улогу у овим флуктуацијама, при чему екстремни временски услови, попут суша, поплава и мразева, све више утичу на приносе. Упркос овим изазовима, белгијски произвођачи остају конкурентни захваљујући високој продуктивности, која износи у просеку 40 тона по хектару – двоструко више него у Португалији.
Један од највећих изазова са којима се сектор суочава није само производња, већ и константни пад потрошње крушака у Европи. Док смањење приноса може краткорочно повећати цену и добит произвођача, значајан пад потрошње доводи до проблема са вишковима на тржишту. Узроци овог тренда нису у промени укуса потрошача – крушка је и даље популарна међу различитим генерацијама – већ у високој цени, која је чини мање конкурентном у односу на друге врсте воћа, попут нектарина.
Стручњаци из белгијског удружења произвођача залажу се за нови приступ у промоцији Conference крушке. Уместо досадашњег фокусирања искључиво на здравствене предности, нагласак треба ставити на укус и разноврсне могућности конзумације. Крушке се могу јести свеже, али и као део салата, десерта и пита.
Поред тога, један од изазова је и променљива цена воћа, која утиче на одлуке потрошача. Како би се обезбедила стабилна потражња, потребно је развијати дугорочне стратегије сарадње са трговачким ланцима и потрошачима. Такође, произвођачи треба да раде на побољшању визуелне привлачности и паковања како би Conference крушка била конкурентнија у односу на друге врсте воћа.
Изазови на европском тржишту
Европско тржиште Conference крушке суочава се са растућим регулативама које утичу на коришћење заштитних средстава и одрживу производњу. Смањење доступности средстава за заштиту биљака представља велики изазов за произвођаче, који морају прелазити на алтернативне методе заштите. Истовремено, потрошачи све више траже органске и еколошки прихватљиве производе, што може утицати на тржишну стратегију и потребу за адаптацијом начина производње.
Трговинске баријере и унутрашња конкуренција такође утичу на позицију Conference крушке. Велики утицај имају и промене у аграрним политикама Европске уније, које могу довести до додатних финансијских изазова за узгајиваче. Стога је неопходно да произвођачи сарађују са удружењима и доносиоцима одлука како би осигурали одрживост производње и унапређење тржишних услова.
Будућност Conference крушке зависи од способности произвођача да прилагоде своје стратегије променама на тржишту. Повећан фокус на квалитет, укус и правовремену жетву, уз паралелно јачање маркетинга и сарадње са трговцима, представљају кључне кораке ка одрживом развоју овог сектора. Такође, потребно је обезбедити прилагођавање регулативама и очекивањима потрошача како би Conference крушка задржала своју позицију у европским корпама потрошача и наставила успешан извоз унутар Европе.
Извор: Fresh Focus Apple and Pear