Председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж састао се јуче са председницима управа лука Ријека и Копер, Душком Грабовцем и Невенком Крижан. Заједно су истакли да је тренутак за конкретне кораке, јер сваки даљи застој у транспорту робе ка овим лукама кошта регион изгубљених инвестиција и успореног развоја.
„Луке у Ријеци, Копру и Трсту представљају стратешки правац за привреду Србије и региона. Ово је најкраћа и најсавременија логистичка рута за повезивање привреда Западног Балкана са глобалним тржиштем“, рекао је Чадеж.
Због недовољних улагања, застареле железничке инфраструктуре, као и непостојања инспекцијских контрола за ветеринарски и фитосанитарни надзор на прелазима, транспорт између Србије и севернојадранских лука обавља се претежно друмским путем. Све то доводи до великих гужви и задржавања на граничним прелазима, посебно на Батровцима, где камиони просечно чекају више од 10 сати, а у појединим случајевима и до 36 сати.
„Ревидирана ТЕН-Т мрежа и План раста ЕУ за Западни Балкан од шест милијарди евра до 2027. године дају нам могућност за политичку и финансијску подршку за модернизацију пруга. Ово је прилика да регион заједно наступи пред ЕУ и покаже да је повезаност предуслов за заједнички напредак“, поручио је Чадеж.
Повезивање српске привреде са севернојадранским лукама од пресудног је значаја за приступ глобалним тржиштима и за даљи развој индустрије, извоза и логистике. Иницијатива ПКС и партнера има јасан циљ – да Србија постане саставни део модерног, зеленог и ефикасног европског железничког система.
Извор/фото: ПКС
English
French
German
Italian



