Улагање у пољопривредну механизацију кључно је за унапређење ефикасности и продуктивности на газдинствима. Међутим, набавка нове опреме често представља значајан финансијски изазов за многе пољопривреднике у Србији. Због тога се многи одлучују за куповину половних пољопривредних машина као приступачнију алтернативу.

Куповина половног трактора може бити одлична прилика да пољопривредници уштеде новац, али само ако се куповина обави пажљиво и уз детаљан преглед машине. Лош избор може довести до скупих поправки и застоја у раду, па је важно знати на шта треба обратити пажњу приликом одабира.

Прва ствар коју треба проверити јесте мотор, јер је то срце сваке машине. Визуелни преглед мотора може открити потенцијалне проблеме, попут цурења уља или оштећења на хладњаку и филтерима. Након тога, мотор треба покренути како би се послушао његов рад. Неуобичајени звукови, попут шуштања или лупкања, могу указивати на кварове који ће захтевати додатна улагања. Такође, мотор треба да се лако покрене, а снага кардана мора бити у складу с декларисаним спецификацијама – обично око 10-15% испод номиналне снаге мотора.

Мењач и квачило су следеће компоненте које треба детаљно испитати. Током пробне вожње, мењач би требало да ради глатко, без сумњивих звукова приликом промене брзина. Ако мењач показује знакове хабања или проблеми са синхронизацијом, то може бити знак да ће ускоро бити потребна скупа поправка. Слично томе, квачило треба да реагује без проклизавања, посебно у вишим брзинама и при већем оптерећењу.

Илустрација: Стање гума је још један аспект на који треба обратити пажњу

Хидраулика је такође кључни део трактора, посебно за оне који користе различите прикључне машине. Провера хидрауличког система може се обавити тако што ћете прикључити неку тежу машину и подићи је помоћу хидраулике. Систем треба да одржава терет без наглог спуштања, чак и када је мотор искључен, што указује на исправан рад.

Стање гума је још један аспект на који треба обратити пажњу. Пошто замена гума може бити изузетно скупа, важно је проценити њихову истрошеност и евентуална оштећења. Поред тога, потребно је детаљно прегледати цело возило како бисте уочили трагове рђе, удубљења или било какве друге физичке неправилности које би могле указивати на лоше одржавање.

Број радних сати трактора пружа увид у то колико је машина коришћена. Трактори са више од 10.000 радних сати често захтевају већа улагања у поправке. Зато је препоручљиво бирати моделе са мањим бројем радних сати, узимајући у обзир њихов општи визуелни и технички изглед.

Доступност резервних делова и сервиса је још један кључни фактор. Популарни модели трактора који су често присутни на тржишту обично имају лако доступне делове и сервисе. Насупрот томе, ређи или старији модели могу представљати изазов, па је важно унапред проверити да ли су делови и сервис доступни у вашем региону.

Иако држава кроз програме попут ИПАРД-а пружа субвенције за набавку нових трактора, тренутно не постоје подстицаји за куповину половних трактора. ИПАРД програми омогућавају повраћај средстава у износу од 60% до 70% вредности новог трактора, у зависности од специфичних услова и категорија корисника.

С обзиром на то да субвенције за половну механизацију нису доступне, пољопривредници који се одлуче за ову опцију треба да буду посебно пажљиви приликом одабира и процене стања машина. Детаљан преглед и консултација са стручњацима могу помоћи у идентификацији потенцијалних проблема и осигурати да инвестиција буде исплатива на дужи рок.

Куповина половног трактора може бити исплатива, али само уз пажљиво разматрање свих фактора. Детаљан преглед и консултација са стручњацима смањују ризик од неочекиваних проблема и помажу вам да пронађете машину која ће задовољити све потребе вашег газдинства.

Извор: https://www.agrotv.net/da-li-se-isplati-kupovina-polovnog-traktora/

sr_RSSerbian
Close

Cart

Нема производа у корпи.