Шести Међународни сајма воћарства, повртарства и виноградарства, Агро Белграде 2025, биће одржан од 30. јануара до 1. фебруара 2025. године на Београдском сајму. Тим поводом разговарамо Владимиром Живановићем о предстојећем догађају и шта нас то очекује током сајма.  Господине Живановићу, Агро Белграде расте из године у годину. Да ли сте већ сада почели да планирате следеће кораке за развој сајма?

Владимир Живановић: Планирање сајма је процес који траје 365 дана годишње. Чим се заврши један догађај, одмах крећемо с припремама за следећи. Наш циљ је да сваке године пружимо више – више излагача, више посетилаца, иновативнији садржај и боље прилике за умрежавање. Дугорочно, радимо на томе да Агро Белграде постане водећи сајам ове врсте у Југоисточној Европи, препознатљив не само по величини већ и по квалитету. Такође, планирамо јачање међународног карактера сајма кроз интензивнију сарадњу са глобалним купцима. На пример, већ сада имамо потврде доласка великих дистрибутера из Швајцарске, Велике Британије и других европских земаља, што отвара нове прилике за наше произвођаче.

Агробизнис магазин: Споменули сте кључну улогу мањих и средњих газдинстава. Како их подржавате кроз сајам?

Владимир Живановић: Мања и средња газдинства често немају довољно ресурса за самосталан излазак на страна тржишта. На сајму им омогућавамо директан контакт са иностраним купцима, великим извозницима, хладњачарима и дистрибутерима. Поред тога, кроз предавања и радионице, пољопривредници добијају увид у нове пословне моделе и могућности финансирања. На пример, ове године ће секретаријати за пољопривреду Београда и Управа за аграрна плаћања бити присутни с информацијама о субвенцијама и програмима подршке.

Агробизнис магазин: Поред воћа и поврћа, које друге гране пољопривреде ће бити заступљене?

Владимир Живановић: Иако су воћарство и повртарство у фокусу, на сајму ће бити присутни и произвођачи винове лозе, маслинара, као и прерађивачи. Имамо и излагаче из области хортикултуре, семенских кућа и фирми које се баве органском производњом. Посебну пажњу посветићемо пласману замрзнутих и прерађених производа, што је велики потенцијал српске пољопривреде.

Агробизнис магазин: Како видите будућност српског аграра у наредним годинама?

Владимир Живановић: Српски аграр има огроман потенцијал, али суочава се с изазовима. Климатске промене, конкуренција из других земаља и захтеви за сталним унапређењем квалитета траже континуирану едукацију и иновације. Будућност видим у развоју одрживих технологија, јачању органске и високо вредне производње, као и у бољој интеграцији у глобалне ланце снабдевања. Сајмови попут Агро Белграде-а су део те визије – место где произвођачи могу да добију све потребне алате за успех.

Агробизнис магазин: Да ли сте приметили неке нове трендове у преференцијама купаца на страним тржиштима?

Владимир Живановић: Дефинитивно. Постоји све већи интерес за производе с додатом вредношћу, као што су органски производи, замрзнуто и прерађено воће и поврће. Купци траже квалитет, али и одрживост – начин на који се производ узгаја, пакује и транспортује постаје једнако важан као и сам производ. На пример, замрзнута вишња и малина су и даље наши најјачи извозни производи, али све више купаца тражи иновације попут воћних смутија, готових салата и сличних производа.

Агробизнис магазин: Која су ваша очекивања од предстојећег сајма?

Владимир Живановић: Очекујем рекордну посету и још боље пословне резултате за све учеснике. Сајам је прилика да покажемо колико српски аграр може и да створимо темеље за даљи раст. Верујем да ће многи посетиоци отићи кући с новим идејама, партнерима и инспирацијом за унапређење свог пословања.

sr_RSSerbian
Close

Cart

Нема производа у корпи.